02/12/2016
Z przyjemnością ogłaszamy, że w najbliższym Rajdzie Barbórka Legend będziemy wspierać załogę FSO Polonez 2000 Rally
Olsztyńska załoga FSO Polonez 2000 Rally to kierowca Adam Dowgird i pilot Marcin Klonowski. Podczas Barbórki Legend w roku 2011 i 2012 załoga Adam Dowgird/Michał Syroka uplasowała się najwyżej spośród samochodów polskiej produkcji. W latach 2010-2015 FSO Polonez 2000 C Adama Dowgirda stanął na starcie kilkudziesięciu imprez w kraju i zagranicą.
O samochodzie:
Marka: FSO
Model: Polonez 2000 C
Rok produkcji: 1987
Okres produkcji modelu: 1978-1987
Liczba cylindrów silnika: 4
Pojemność silnika: 1995 cm³
Moc: 150 KM
Prędkość maksymalna: 150-160 km/h
Opis modelu: FSO POLONEZ 2000 grupy B z sezonu 1987. Była to najbardziej zaawansowana homologowana konstrukcja polskiego samochodu rajdowego - osiągającą moc rzędu 150-180 KM. Auto zostało wyposażone w zmodyfikowany 2 litrowy, dwuwałkowy silnik FIATa, kłową skrzynię biegów, dyferencjał o zwiększanym tarciu oraz krótkie przełożenie główne. Te modyfikacje pozwalają rozpędzić się do 100 km/h w czasie 7,5 sek oraz osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h. Nadwozie rajdowego Poloneza zostało całkowicie przebudowane, modyfikacje miały na celu wzmocnienie i odelżenienie auta. Zawieszenie zostało obniżone i utwardzone, seryjne amortyzatory zostały zastąpione amortyzatorami Bilstein.
Do dziś nie zachował się żaden oryginalny egzemplarz rajdowego Poloneza.
Informacja o konkretnym egzemplarzu:
Replika rajowego FSO POLONEZA 2000 grupy B z sezonu 1987 -> FUN PAGE
Replika została zbudowane od podstaw zgodnie z homologacją gr B. oraz szczątkową dokumentacją fotograficzną auta z roku 1987. Wygląd i oklejenie wozu wzorowane na egzemplarzu o nr rejestracyjnym WAT 775Z, którym pod koniec sezonu 1987, w Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski ścigał się Marian Bublewicz, zdobywając tytuł Mistrza Polski.
Większość modyfikacji opiera się na rozwiązaniach stosowanych w latach 80 w OBRSO (Ośrodek Badawczo Rozwojowy FSO). W związku z tym że wóz bierze udział w zawodach sportowych, zostały zastosowane współczesne rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa:
- klatka jest bardziej rozbudowana i zgodna ze współczesnym załącznikiem J,
- fotele i pasy maja współczesną homologację rajdową.
Podczas Barbórki Legend w roku 2011 i 2012 załoga Adam Dowgird/Michał Syroka uplasowała się najwyżej spośród samochodów polskiej produkcji. W sezonie 2013 załoga Adam Dowgird/Ala Gnatowska zdobyła tytuł Mistrza Classic Auto CUP w klasie Oldtimer Sport 2000. W tym samym roku Podczas Rajdu 1001 Jezior załoga Poloneza wygrała klasyfikację generalną rajdu, wygrywając jednocześnie klasę markową FSO.